GÜNCEL

Elvan Alkaya : Uğur Mumcu’yu kim öldürdü?

Tarih
24 Ocak 2016
İzlenme
Kişi
Yazar
Elvan Alkaya

24 Ocak 2015

Ankara’ya karla beraber Uğur Mumcu’nun kanının yağmasından 22 sene geçti… O yıllarda, faili meçhul olarak kara basın tarihine geçen katliam için yazılmış bir şarkı, Selda Bağcan’ın sesiyle kulaklarımda. Şarkının nakarat sözleri “ Uğurlar olsun Uğurlar olsun Hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun..”diye devam eder. Ben ise nağmenin hep şu sözüne takılırım ”Çevirdim anahtarı, Apansız bir ölüme”… Bu mısrada, Uğur Mumcu’nun, o pazar sabahı arabasının anahtarını çevirirken, bomba düzeneğinin devreye girerek patlamasını ifade eder. O yıllarda Mumcu suikasti sırasında emniyet teşkilatımız o kadar tecrübeliydi ki, patlama yerindeki tüm parçaları süpürüverdi! Böylece olay sonrası bu patlamanın tam olarak nasıl bir silahla yapıldığı da tarihin çöplüğünde kaldı. Halbuki ilerleyen yıllar, saldırının yüksek ihtimalle uzaktan kumandalı bomba düzeneğiyle yapıldığına şerh düşecektir… İşte bu yüzden ne zaman bu şarkıyı dinlesem, Uğur Mumcu’ya yakılmış yalan bir ağıt gibi gelir…

O dönem bazı gerçekleri yazmanız gerçekten yürek isterdi, çünkü yazdığınız araştırmalar, bazı yüreksizler tarafından tehdit unsuru oluştururdu. Ve onlar doğru söyleyeni dokuz köyden kovmaz, ikinci köye gidemeden imha ederlerdi… Türkiye’de bombalama olayları, çok uzun süre, susmasını istenen insanların faili meçhul mezarlığına gömüldüğü bir yöntemdi…

Uğur Mumcu Suikasti ardından eşi ve kardeşi de dahil, olayla ilgili çok çarpıcı bilgiler verdi. Ama bu saldırıyı kimler yaptı bir türlü gün yüzüne çıkmadı. Olayın olduğu yıllardaki dönemin Başbakanı Süleyman Demirel, Başbakan Yardımcısı Erdal İnönü ve Başbakan Yardımcısı İsmet Sezgin, Mumcu suikastinin çözülmesinin devletin namus borcu olduğunu söylese de aradan 22 yıl geçmesine rağmen devletin namusu, faili meçhul yatak odasında kan kaybetti…

Uğur Mumcu’nun öldürülmeden önce PKK kuruluş tarihini incelediği biliniyordu. Hatta Abdullah Öcalan’ın Mit ile bağlantısı var mı sorusuna cevap aradığı da. Çarpıcı iddialardan biri şu: Ergenekon iddianamesi raporunda, Mumcu’nun, devlet tarafından Celal Talabani’ye gönderildiği iddia edilen 100 bin silahı araştırdığı için öldürüldüğü. Sözde silinen silahlarla ilgili bilgiyi Jandarma Albay Coşkun Durmuş Kıvrak vermiş Uğur Mumcu’ya. Hatta suikastinin bir gün öncesi Albay Kıvrak ısrarla Mumcu'yu aramış ama bir türlü ulaşamamış… Günümüzde Ergenekon iddianamesinde sap ile saman birbirine karıştığı için bu bilgi ne kadar güvenilir, ayrı bir tartışma konusu…

Farklı bir iddia ise Mumcu’nun eşi Güldal Mumcu’nun "İçimden Geçen Zaman" kitabında yer aldı. Jitem adına birçok cinayete karıştığı iddia edilen Yeşil kod adlı ajanın, kendisini ziyaret ettiğini anlattı. Yıllarca kimsenin eline geçmeyen adam, nedense Mumcu suikasti sonrası evine kadar gitmiş? Ne kadar enteresan… Hatta üç tane gül alıp, birini Başbakanlığa, birini Çeçenistan’a birini de Mumcu’nun katledildiği yere koyacağı şeklindeki şifreli konuşmuş… Ben nedense o adamın Yeşil olduğuna inanamıyorum. Ya da en fazla kendine Yeşil süsü vermiş bir kukla. Bana göre suikasti saptırmak için iyi bir senaryo, artık kim kurguladıysa…

Suikasti her ne kadar Hizbullah üstlense de; dönemin Ergenekon savunucuları, bugünün paralel kalemşörleri ve sol cenap ise ‘İran Parmağı’ veya ‘İslamcılar Öldürdü’ tezine yakın dururlar. Suikast sonrası 3 kişi cinayetten tutuklandı. Olayda sözde Selam Tevhid örgütünün parmağı da var denildi. Abdülhamit Çelik, Yusuf Karakuş, Mehmet Ali Tekin ise İranlı ajanlarla karışık yalan Mumcu suikasti ifadelerini yıllar sonra ifşa etti. Hepsi de Mumcu suikastinden dolayı içeri alındıklarında ağır işkence ile bu hikayeye imza attırılmıştı. O dönemdeki İç İşleri Bakanı Sadettin Tantan ve dönemin Başbakanı Ecevit ise bu ifadelerden sonra devletin namus sözünü diğerleri gibi kurtaramadı… Daha sonra aynı kaderi yaşayan Necdet Yüksel ile Ferhan Özmen de bir önceki dönemin mağdurları gibi aynı şeyi tekrar ediyorlar. Ağır işkenceden sonra Mumcu’yu biz öldürdük demek zorunda bırakıldık…

Olmayan Selam Tevhid örgütü üstüne neden bu suikast yıkılmak istendi?

Mumcu’nun uğradığı saldırıda uzaktan kumanda kullanıldıysa, o dönemde bu düzeneğe sahip hangi terör örgütleri vardı?

Hizbullah ve benzeri yapılar henüz domuz bağındaydı, en fazla eski usül bomba..

Diğer dini terör örgütlerinin de pek onlardan kalır yanı yoktu…

PKK birilerinin kumandasıydı, onlar da henüz katliam teknolojilerini üst düzeye yükseltememişti…

Burada benim en çok kafamı karıştıran konu ise şu. Mumcu’nun CIA ve MOSSAD ile alakalı araştırmaları da var o yıllarda. İsrail elçisi ile görüşmüş. Hatta Büyükelçi’nin, “Öldürülmekten korkmuyor musunuz?” diye sorduğu söylenir. Uğur Mumcu 7 Ocak 1993’te "Mossad ve Barzani" isimli yazısında: "Kürtler sömürgeciliğe karşı bağımsızlık savaşı yapıyorlarsa ne işi var CIA ve MOSSAD'ın Kürtler arasında?" "Yoksa CIA ve MOSSAD, anti-emperyalist savaş veriyorlar da dünya bu savaşın farkında değil mi?"diye neden yazdı?

Peki CIA ve MOSSAD, şu İsrail Büyükelçisi… Neden bu konunun üzerine gidemedik?

Bu paralel kalemşörler ve devlet içindeki uzantıları neden inatla CIA veya MOSSAD yerine Selam Tevhit örgütü diye tutturup duruyor?

Mavi Marmara saldırısı için İsrail otoritesini kullandı diyen, darbe yapmanın şemasını çizen, devletin tüm birimlerini dinleyip yurt dışına servis eden, güdümündeki tüm elemanlarını devletin tepelerine yerleştiren, Hrant Dink belgelerini hasıraltı eden bu adamları kırmızı kitaba almak için çok mu geç kaldık?

Madem inlerine girdik, inlerinde sakladıkları faili meçhul cinayetleri de bir an önce gün yüzüne çıkaralım. Zira bu adamlar, artık alenen emniyet teşkilatına yerleştirdikleri polislere yol kenarına bomba döşettirdiği gibi, bizim de geleceğimizi infilak ettirmek için, hiç durmadan bol beddua ve ajite ağlamalarla yeni senaryolar hazırlıyor…

Uğur Mumcu’yu kim öldürdü?

Sanırım artık bazılarımız, cevabı kendi okumasına göre tahmin edebiliyordur…

Elvan Alkaya

seslimakale.com

[email protected]

twitter.com/ElvanKavi


 

YORUM YAPIN

Yorumlarınız editörlerimiz tarafından okunup onaylandıktan sonra yayına alınacaktır.

YORUMLAR

  • osmanli

    26 Ocak 2015 09:26
    5 0
    ULKEMIZDEKI FAILI MECHUL CINAYETLER.. 1990 lardan bu yana kimisi yazar ,aydin,gazateci ve bilimadamindan olusan bir grup insan suikastlere kurban edildi.seytan felsefesinden bakacak olursak..kimbilir belkide devletin bekasi icin yok edilmeleri gerekiyordu..bakin bu cumlemin icerigine tekrar donecegim ama isterseniz biraz gecmise donelim taa osmanliya ve 20. yuzyilla baglantilarina bir bakalim. ulke idare etmek ; turkiye gibi stratejik ozelliklere sahip ulkeyi idare etmek nasil da zor anlayalim.. ne demistik OSMANLI ..imparatorluk doneminde ..imparatorlgun bekasi icin gerekirse padisahlar azlediliyordu..sadrazamlar,sehzadeler,pasalar..hemde alelen bunlar oldukca rutin seylerdi. ve hak olan da dogru olanda buydu oyle yapiliyordu..ulkesi ugruna KENDI KENDININ GIDERILMESINI BIZZAT KENDISI ISTEYEN YUREKLI VATANSEVER SAHSARDA OLDU..sirf osmanlinin bekasi icin.. diyeceksinizki 1990 larla ne alakasi var nasil baglanti kuracaksiniz..BAL GIBIDE KURARIM.. DEVLET idarelerinde .kapali kapilar ardinda alinan kararlar ULKE CIKARI olarak adledilir..yapilanlar MUBAHTIR ve sonuclarinada herkes katlanmak zorundadir..DEVLET ISLERI DEMEK KOR BIR KARANLIK KUYU kisilerin her an ne ile karsilasacaklari konusunda hazir olmalari gerekir .. gelelim FAILI MECHUL SUIKASTLERE..ben bu tanima katilmiyorum..BURDAN DA BUYUK BIR IDDADA BULUNUYORUM ne kadar faili mechul cinayet varsa MESHULU DEVLETTIR..devletide suclayamayacaginiza gore..sahiz bazinda suclu bulamayacaginiza gore ..suikastler mubahtir..YANI DEVLETIN BEKASI ICIN YAPILMASI GEREKEN YAPILMISTIR.. NE ZAMAN NERDE BIR SUIKAST OLSA faili bulunamasa . bir suru orgut ortaya atilir is corbaya cevrilir..mahkemeler mahkeme ustune ..olayin uzerinden yillar su gibi akitilir..ve uzeri kapatilip tarihin tozlu raflarina cekilir.. BU DEVLETLERIN POLITIKALARINDA 1. SIRADA YER ALIR..DEVLET ELIYLE YAPILMIS BUTUN SUIKASTLER FAILI MECHUL OLMAKTAN OTE GITMEZ.. simdi gelelim DEVLET NEDIR KIMDIR..? BU KONU COK HASSASTIR. !! ne demistik osmanlidaki sahislarin giderilmasi..hak ve hukuk kavrami icindeydi..20. yuzyilda devletin kendisi hak hukuk cercevesinden cikmis..icerisinde kendisi gibi gozuken ama derin unsurlar barindirmis kirli devletlerdir..veya kirletilmis devletlerdir.. cinayetlerin FAILI MECHUL KALMASININ TEK SEBEBIDE BUDUR.. KIMSE BOSUNA UGRASMASIN ARAMASIN..1990 LARDAN BU YANA NE KADAR FAILI MECHUL CINAYETLER VARSA ,SUIKASLER . FAILI DEVLETIN KENDISI DIR.DEVLETIN KENDISI ISE KILCALLARINA SIZMIS KARANLIK GUCLERDIR..(PARALEL,JITEM,VS VS) GECENKI ASELSAN CINAYETLERIYLE ILGILI YORUMUMDADA BELIRTIGIM GIBI..ayni taktik halen bu zamandada uygulanmaktadir..ortada bir suru gunah kecileri varken .bu ulkede cinayet islemek kadar kolay bir sey yoktur..NEDE OLSA SUCLANACAK BIR COK SAHIS VE ORGUT VAR.. birde cinayete ve suikaste ugramis kisilerin ortak ozelliklerinden bahsedelim...UGUR MUMCU,HIRANT DINK, ASELSAN MUHENDISLERI, FAHRIYE UCOK,VS VS .. DEVLET OYLESINE HASSAS B IR YAPIDIR KI.. SARF EDILEN DESIFRE EDILEN BIR SOZ BIR CUNLE ..DEVLETTE DOMINO ETKISI YARATACAGINDAN..BUNUN ONU KISA YOLDAN KESILIR..HIRANT DINK ERMENI MESLESINDEN,UGUR MUMCU PKK VE DEVLET BAGLANTILARINDAN.ASELSAN MUHENDISLERI ASIRI GIZLI DEVLET PROJELERINDEN. DEVLETE YAKIN OLMAK BIR NEVI KELLE KOLTUKTA OLMAK GIBIDIR. gelin biz bu FAILI MECHUL TANIMINA BIR ISIM VERELIM ulkedeki faili mechullere BIR SON NOKTA KOYALIM.. HER KIMKI BU ULKEDE FAILI MECHUL BIR SUIKASTE KURBAN GITMISSE BILINSINKI bu ulke icin ugrasmis ve bu ulkenin bekasini korumak icin kendini feda etmis kahramanlardir..eminimki..cinayete kurban edileceklerini kendileride bilmektedir..bu askla ulkelerine hizmet eden bu kahraman insanlari saygiyla aniyorum.. HADI EN AZINDAN BU INSANLARIN RUHLARINA SAYGIDAN DOLAYI..SANKI KENDINI BILMEZ BIR KISI VE KURULUS TARAFINDAN KATLEDILMIS SUSU VERILIP KATIL ARAMA ISINI BIRAKIP BU INSANLARIN YAKINLARINIDA APTAL YERINE KOYMAYALIM YAZIKTIR.. ZAMANIN DEVLETLERI CIKSIN DESINKI...BU INSANLAR BIRER KAHRAMAN GIBIYDILER..ULKELERI UGRUNA CANLARINI VERIP ONURLU BIR SEKILDE HAKKIN RAHMETINE KAVUSTULAR..ONURE EDILSINLER, HICKIMSE DIYEMEZKI..HIRANT DINK,UGUR MUMCU,FAHRIYE UCOK..ASELSAN MUHENDISLERI..DIGER ALISILMIS CINAYETLERLE AYNI KEFEYE KONULA BILIR DIYE..HAYIR..ONLAR BU ULKENIN..BEKASI UGRUNA HAYATLARINA SON VERILMIS...HAYATLARINA SON VERILMESI BILE ULKE MENFATINE SAYILAN BU INSANLARI KAHRAMAN ILAN ETMELIDIR .!!!! ETIK OLARAK..YANLIS BELKI AMA.. BU ULKENIN BEKASI ICIN CAN VERILIP CAN ALINMASI DA NORMALDIR..# BIR AGACTAN BIR MILYON KIBRIT YAPILIYORSA , BIR KIBRIT BIR MILYON AGACI YAKABILIYORSA..BIR KAC KIBRITIN CANI GITMIS KIME NE!! BU YORUMUMDA BANA ACIMASIZ ,VE SADIST NE DERSENIZ DEYIN AMA ..GERCEKLER BUDUR..DEVLET IYI KOTU TANIMAZ.DOST DUSMAN .KARDES TANIMAZ..DEVLET. DEVLETI TANIR..HELE BIR DE KIRLENMISSE DEVLET DENILEN YAPI..KIMSEYI TANIMAZ..YERI GELIR KENDINIDE LAV EDER.. ISTE ARKADASLAR OLAY BUNDAN IBARET..YUKARDA ISMI GECEN SAHIS VE SAHISLARIN..FAILLERINI HALEN BILMEK ISYETEYENLERE VE HALA FAIL ARAYANLARA SESLENIYORUM..BU INSANLARIN FAILI DEVLETTIR..DEVLETTE BU ULKEDIR... VE DOSYA KAPANMISTIR... not...bir kahramanin ulkesi icin kendi canindan vazgecmesi kimizaman direk yapilmaz..bilirki .soyledigi bir soz, yazdigi bir makale,veya gorsustugu bir burokrat da sonunun geldigini bile bile yapar bunu..simdi ciksa gelseler...DERLERKI OLDURULECEGIMI BILIYORDUM ZATEN DER..
  • Bayram Kılıçaslan

    26 Ocak 2015 00:14
    1 0
    Emin bey, yazdıklarınızda "hakikat payı" yok değil! Demek istediğim Haşhaşiler Cumhuriyet devrinin en karanlık devri olan 1993 senesinde bu kadar güçlü değildi!
  • Emin Tan

    25 Ocak 2015 15:17
    2 0
    Devletin karanlık sırlarında kalmış bir infaz hikayesi. Şu anki paralel yapının bu suikasti saptırmak için olayla alakası olmayan insanları bir bir hapse atıp , sonunda kanıt bulamayıp dosyayı hala çözmeden bıraktılar. Özellikle paralel örgüt hala bu cinayeti İran ve islamın üzerine yıkmaya çalışıyor. Güzel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. (Bayram Bey haşhaşiler aramızda epeydir var; bu adamların savcıları neye eline attıysa felaket yarattılar. Tevhid Selam örgüt gibi! Haşhaşileri ortaya çıkarmamaya çıkarmak asıl operasyonun kendisidir)
  • Bayram Kılıçaslan

    25 Ocak 2015 11:29
    1 0
    "Silindir şapkalı köpek tıynetinin" büyük bir itinayla ürümesi, havlaması, hadiseleri tersyüz etmesi, halkın zekasıyla oynaması için medyada istihdam eylediği itler, deşifre edilmedikce, Mumcu cinayeti fail-i meçhul'de kalmaya devam edecektir! Mumcu suikastının arkasında Haşhaşileri aramak da, Mumcu cinayetinin fail-i meçhul'de kalması için yapılan bir başka operasyon çeşididir!
YAZARIN DİĞER MAKALELERİ Tümü
BU KATEGORİDEKİ DİĞER MAKALELER

Copyright © 2024 Sesli Makale - Tüm Hakları Saklıdır.

Rta Yazılım

; ;