İnsanlar istediği ürünleri çok uygun fiyatlara alabilmek için bir önceki günden sıraya girip kuyruk oluşturmaya başladılar. Perşembeyi cumaya bağlayan gece ise kuyruk, yerini izdihama bıraktı, AVM'lerin kapılarının açılmasıyla büyük bir hücum başladı.
Her alanda büyük indirimlerin olduğu Kara Cuma gününde indirimlerden faydalanmak isteyenler ihtiyaçlarını giderebilmek için birbiriyle yarıştı. Kolilerle satılan ürünler elden ele kapışılırken, bazı durumlarda ise neredeyse kavga noktasına gelindi.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Kara Cuma'nın en çok tercih edilen ürün kategorisi teknoloji oldu. Telefonlar, tabletler, akıllı yaşam ürünlerinin arasında bu yıl en çok tercih edilen ürün televizyon oldu. Hemen hemen tüm marketlerde stoğu eriyen televizyonlar, saniyeler içinde kapış kapış satıldı.
Dev televizyon kolilerini alabilmek için insanlar birbiriyle yarıştı.
Her yıl kasım ayının üçüncü cumasında gerçekleşen etkinlik, devlet kasasına giren milyarlarca dolarlık gelir ile de öne çıkan bir proje. İnsanların hem uygun fiyata ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlayan Kara Cuma, devlete demilyarlarca dolarlık nakit gelir sağlıyor.
Henüz bitmeyen Black Friday etkinliğinde ulaşılan hasılatın da on milyarlarca doları aştığı öngörülüyor.
Kara Cuma, 1932‘den bu yana yılbaşı alışverişleri sezonunun başlangıcı olarak kabul ediliyor. Kara Cuma (Black Friday) festivali ABD’de başladı, daha sonra Kanada ve İngiltere’ye ardından da tüm dünyaya yayıldı.
Bu günün çıkışı hakkında ise iki söylenti var. Birincisi; Philadelphia'da 1961 yılında gazetelerde ilk defa duyulan Black Friday'de amaç alışveriş sebebiyle oluşan yoğun trafik ve kaos ortamıydı.
Ancak sonrasında ise Black Friday dünyada akıllıca kullanılan bir pazar haline geldi. Walmart gibi mağazalar kapılarını müşterilerine Black Friday'e özel erken saatlerde açarak hem insanlar için özel indirimlerle olumlu bir geri dönüş alırken hem de ciddi bir kazanç elde ediyorlar.
Diğer senaryoya göre ise Şükran Günü, perakendecilerin kâra geçtiği tatil döneminin başlangıcı olarak tanımlanıyor.
1980'lerin başında perakendeciler ocak ayından kasım ayına kadar olan süreçte zarar ediyorlardı ve kârlarının çoğunu Şükran Günü ile başlayan tatil sezonuyla birlikte yapmaya başlıyorlardı.
İndirim oranlarının bazen yüzde 90’ların üzerine çıkabildiği bu alışveriş festivaline özel, ABD’de mağazalar kapılarını saat 05:00’te açıyor, geç saatlere kadar açık tutuyorlar.
E-ticaret şirketlerinin perakende sektöründe söz sahibi olmasıyla Kara Cuma satışları da internet üzerine taşındı. Geçtiğimiz yıl festival günü en fazla satış internet üzerinden yani online olarak gerçekleşti.
Black Friday (Kara Cuma) ülkemizde de her yıl düzenlenmektedir. Bu yıl 24 Kasım Cuma gününe denk geliyor.
Hiç yorum yapılmamış
1987 kez izlendi
2112 kez izlendi
986 kez izlendi
1305 kez izlendi
YORUM YAPIN
Yorumlarınız editörlerimiz tarafından okunup onaylandıktan sonra yayına alınacaktır.