TARİH

Senai Demirci : Atatürk Olmasaydı !

Tarih
10 Kasım 2015
İzlenme
Kişi
Yazar
Senai Demirci

14 Kasım 2013...
"
Atatürk olmasaydı, Fransızlar Antep'ten sonra ülkenin bütününü işgal eder, kadınların örtüsünü başından çeken askerlerin baskısı altında kalırdık. Başı örtülü kızlar okullarda okuyamaz ve başörtülü memur olunamazdı. Annesi ve karısı örtülü diye, namaz kılıyor diye subaylar ordudan atılırdı.

 

Atatürk olmasaydı, İtalyanlar bir yolunu bulup geçmişimizle bağımızı koparmak için harf devrimi yapar. Mesela yeryüzünün en değerli kütüphanelerinden Süleymaniye Kütüphanesi'ndeki el yazma eserleri en az 90 yıl sustururdu. Bununla da yetinmez, Müslümanların halifesini aşağılayarak yurtdışına sürerdi.

 

Atatürk olmasaydı, İngilizler Kastamonu'ya aniden çıkarma yapar. Churchill herkesi şapka giymeye zorlardı. Şapka giymeyi reddeden vatandaşları için seyyar mahkemeler kurar, seri idamlar yaptırırdı. Hatta şapka kanuna karşı çıkıyor diye iki önemli şehri Rize'yi ve Trabzon'u denizden bombalatırdı.

 

Atatürk olmasaydı, Amerikalılar ülkenin yönetimini ele geçirir. Seçilmiş ilk meclisi zorla dağıtır. Ali Şükrü gibi vatansever düşünürleri öldürtür. Kendi keyiflerine göre kurdukları meclis sayesinde, ülkeyi en az 30 yıl tek parti ile yönetirlerdi. Kendi adamları dışında kimseye oy hakkı vermezler, seçilme hakkı tanımazlardı.

 

Atatürk olmasaydı, Hitler ülkeyi işgal eder. Türk ırkını üstün ırk ilan eder, Kürtleri, Rumları ve Ermenileri aşağı ırk sayar. "Türkiye Türklerindir" dedikten sonra kendilerini Türk saymayanları Anadolu'dan sürerdi. Hitler bununla da yetinmez, Dersim'de sırf Kürt diye çoluk çocuk, kadın erkek on binlerce savunmasızı bombalarla imha ederdi.

 

Atatürk olmasaydı, Ruslar Anadolu'yu ele geçirir, camileri ahır yapardı. Medreseleri kapatırdı. Devrin en önemli düşünce odakları olan tekke ve zaviyeleri yasaklardı. Ezanı susturur, yerine anlamsız gürültüler koyardı.

 

Atatürk olmasaydı, İstanbul Yunanlılara kalırdı. Yunanlılar Fatih Sultan Mehmed'den Bizans'ın intikamını almak için Ayasofya Camiini müzeye çevirirdi. 

 

Neyse ki Atatürk geldi de...
senaidemirci.net

YORUM YAPIN

Yorumlarınız editörlerimiz tarafından okunup onaylandıktan sonra yayına alınacaktır.

YORUMLAR

  • Yilmaz

    02 Mayıs 2021 20:06
    4 41
    Size hayranım gericiler ,Sanki ülke 5 yıl işgalde kalmamış ATATÜRK ısgal etmiş gibi konuşmaniz varya ,mesela siz hep aglayan taraf yok başörtü yok cami yahu sizin dedikleriniz olsa ulkede yüzbinlerce cami yerine okul olurdu bırakın allasen hep bi goy goy
  • SİVASLI

    17 Kasım 2020 09:46
    28 2
    KİMSEYİ PUTLAŞTIRMAYIN
  • Davut

    03 Kasım 2020 13:15
    38 4
    Rahmetli Kadir Mısıroglu da bunu söylüyordu.yunan galip gelseydi diye .lafi baska yerinden anlayanlar deli deyip putlar dünyasında yaşamaya devam ediyor.
  • Erol

    02 Eylül 2020 09:43
    6 10
    Ayıp çok ayıp
  • Gerçek tarih

    01 Eylül 2020 21:19
    35 3
    Osmanlı devleti selanikten gelen ordu tarafından Abdülhamidin tahttan indirilmesi ile fiilen son buldu. Dünya savaşına sokularak parçalandı İsrail e zemin hazırlandı...Geride kalan Anadolu halkının geçmişinden ve kurandan koparılması..asimile edilerek etkisiz olması kurulacak olan Yahudi devletinin güvenliği için şarttı.
  • Mecit

    09 Ağustos 2020 16:00
    13 21
    Atatürk olmasaydı, İsmet İnönü gibi bir dehayı tanıma şansımız olmazdı.
  • Yagmur

    19 Haziran 2020 17:14
    39 3
    muhteşem
  • TC1283

    23 Nisan 2020 16:49
    9 68
    Bu haince düşünceleri okudukça, Atatürk ün ömrünün yetmediğini daha net görüyorum, neyseki bizler varız Ata mızın izinde, eksik olanları tamamlarız
  • Halil seven

    06 Ocak 2020 21:08
    5 17
    Halil sana da yorumuna da
  • Dadaş

    10 Kasım 2019 23:58
    8 33
    Senai Bey den başka ne beklenir ki? Kürtlerden özür dileriz.Gözlerinin içine baka baka " Ne Mutlu Türküm Diyene ! dedik" diyen Senai Bey !
  • Hkn

    06 Eylül 2019 10:02
    64 4
    Benim hiçbir partiyle falan işim yok ama doğruyu söylemek gerekirse sahiden bunları niye yaptı atatürk niye şapka ya da alfabede ne sorun vardı ya da dersimdekilerin ne suçu vardı bir de en çok cevabını merak ettiğim atatürk gibi bir lideri kendi milletinin çok büyük bir kısmı niye sevmiyor acaba milletimizmi nankör yoksa atatürk bir kuklamı ya da İngiliz ajanımı ya da sahte bir lider mi. Bilen varsa söylesin lütfen
  • faruk

    05 Ağustos 2019 13:08
    20 4
    2 gün evvel trt2 de çölün kraliçesi adlı filmi seyrettim.oradaki ingiliz hatun ve lowrens çok güzel işler yapmış suudi halkıda onları minnetle yad ediyormuş.osmanlıyı yok ederk arabistanı kurtarmışlar.yani o hatun ve lowrens olmasaydı vay suudların haline.bize atatürkü onlarda o 2 ajanı ingilizler yolladı.ingiliz bunu film yapıp servis etti 100 yıl sonra övünerek.atattürk 1 meclide kadar bu vatan için çalıştı ondan sonrası atatürk olmasaydı.
  • Ismık

    27 Temmuz 2019 12:42
    44 8
    Ya bide İnönü olmasaydı, :))
  • Kurtbey44

    05 Haziran 2019 12:22
    71 7
    Kaleminiz var olsun
  • Dertli dolap

    28 Nisan 2019 22:27
    39 2
    Sanatkerane bir uyarlama,anlamak için arif olmak gerekmiyor,tarafsız ve şartlanmamış olmak yeter.
  • Antikamalit

    15 Nisan 2019 05:06
    62 5
    Adamın iyi ki çocuğu olmuyordu. Ölümünde yarım kalan yıkım işini çocuğuna ihale ederdi de smokini başımıza takke diye giydirirdi.
  • Halil

    14 Nisan 2019 20:14
    44 6
    Sahte kahraman atatürk'ün gelip milletin sinesinde yer bulması milletin dinden uzaklaşmasının bedelidir. Bu illet halen sökülüp atılamamışsa tek sebebi milletin halen aklını başına almamış olmasındandır. Ne zaman ki millet İslami şuuru yakalar, kökü dışarda ingiliz casusu dönmenin de o zaman sonu gelir.
  • Yazıklar Olsum

    06 Nisan 2019 23:54
    23 54
    Önce yazıyı okudum, sonra yorumları, sonra beğenileri. İnanamadim. Sadece iki kelime; "yazıklar olsun" size. (Onlar üstüne alınsın lütfen) Ne Atatürk ne de Osmanlı'ya laf edebilecek edebe sahip olmayanlar kin kusmuş resmen. Eleştirebilirsiniz ama saygısızlık yapmayın. Ayıp ...
  • Serhat

    28 Şubat 2019 18:20
    10 67
    Siz önce Osmanlı'nın kaybettiği topraklardan bir metre yer geri almayı beşarında ondan sonra Atatürk'ün kurduğu ülkeyi yıkarsınız. Tam akıl tutulması kaybedileni geri almak yerine var olanı yıkmaya uğraşmak.herseyi dine bağlamak. Sanki Osmanlı müslüman olmadığı için yıkıldı.
  • Namyelüs-2

    28 Şubat 2019 16:58
    19 16
    Bir milletin kullandığı alfabeyi,giydiği giysiyi,inandığı hukuk sistemi gibi yaşantısında öneli yer tutan öğeleri ''Halka rağmen halk için'' mantığı ile yaptığı için sorunlar doğmaktadır.Toplumsal muhalefet susturulduğu ve söz söylemeye cesaret edenler zorla bastırıldığı için sorunludur bu süreç.Yapılan her icraat toplumun onayı alınmadan yapıldığı için sorunludur.Bügün aynı mantıkla faraza,tek parti AKP iktidarı tarafından devrim etiketi altında yapılabilecekleri düşünebiliyor musunuz?
  • Namyelüs-1

    28 Şubat 2019 16:49
    5 23
    Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı'ndaki rolünü kimse inkar edemez.Emperyalistlere karşı savaşta tüm kesimleri birleştirici ve ortak bir irade etrafında toplayarak savaşın kazanılmasında en büyük role sahip lideri olmuştur.Sorun savaşın kazanılmasından sonraki Türkiye'yi idare şeklinden çıkmaktadır.Eğitim ve kültür alanında batılıların yapmayı düşündüğü ama yapamadıklarını tek adam,tek parti mantığı ile yaptığı için sorunludur bu süreç.
  • Barış

    27 Şubat 2019 21:51
    9 39
    Atatürk olmasaydı Osmanlı'nın Atatürk doğmadan 200 yıl önce Macaristandan başlayan Afrika'da son bulan kaybettiği topraklardaki gibi Türkçe konuşuluyor ezan okunuyor olurdu. Misir,Pakistan Afganistan gibi gelişmiş ülke olurduk. Savaştan kaçanlar Atatürk'ün Türkiyesi ne değil Mekke'ye Medineye sığınırdi. Yunanistan'da, Bulgaristan'da olduğu gibi her yer cami olurdu. Arabistan gibi adaleti bir ülke olurduk. Ve bunları Atatürk doğmadan 200 yıl önce bile engelleyebilir.
  • enigma

    02 Şubat 2019 08:45
    11 51
    atatürkü kimler sevmez masonları kovduğu için masonlar. bursada müslüman 2 kız çocugunu hristiyan yaptı diye yabancı okulları ve misyoner fali,yet yürüten yerleri kapatığı için hristiyanlar, KURAN-I KERİM i türkçeye çevirdiği için halkı kandıramayan yobaz takımı atatürk ü sevmez.
  • Ahmet

    21 Aralık 2018 22:36
    46 9
    OSMANLIYI NE INGILIZ NE ALMAN NE RUSLAR YIKMIŞTIR. OSMANLIYI MASON PAŞALAR YIKMIŞTIR.....NOKTA
  • Dostacısöyler38

    20 Aralık 2018 10:23
    53 7
    Allah senden razı olsun. Hiciv sanatını muhteşem kullanmışsın. Belki milletimizin 100 yıldır nasıl uyutulduğunu biraz olsun anlar...
  • Barış

    24 Ekim 2018 15:21
    10 38
    Atatürk olmasaydı, Atatürk'ün doğumundan 200 yıl önce karlofcada (Hırvatistan da) başlayan ve Afrika'ya kadar kaybedilen topraklarda ezan okunur,Türkçe konuşulurdu. Ortadoğu da Atatürk'ü olmayan ülkelerdeki insanlar savaştan kaçıp Arabistan'a, kuveyite,zengin ülkelere bahreyiine sığınırdı. Mesele Arabistan'da ki gibi miras hakkına kocasını bile seçme hakkı olmayan kadın Cumhurbaşkanı bile olurdu.
  • Muhsin

    11 Eylül 2018 12:17
    51 6
    Senai Bey çok teşekkürler bizi, çocuklarımızı ve geleceğimizi aydınlattığınız için Herşeye rağmen "Elhamdülillah Müslümanım" ya müslüman olmasaydık
  • Apsimon61

    18 Ağustos 2018 23:22
    26 103
    Çok adice , iftiralarla dolu gereksiz bir adamdan gereksiz bir yazı
  • Akın Gönen

    05 Ağustos 2018 00:15
    14 79
    iyikide varmış hak edene hak ettiğimi vermiş
  • altan çimen

    13 Temmuz 2018 02:54
    13 54
    yazık, çok yazık.
  • Muhammad

    02 Temmuz 2018 18:54
    87 11
    Allah razı olsun çok güzel
  • Yıldız

    20 Haziran 2018 22:24
    32 120
    Bir şeyi unuttun Atatürk olmasaydı sende böyle boş bir yazıyı yazamayacaktın
  • Gereksiz

    10 Mayıs 2018 11:36
    23 82
    2 yıldır sesli makaleyi takip ediyorum.Cidden gereksiz bir yazı.Hala Atatürk şunu yaptı Atatürk bunu yaptı.Şu yazıdaki Antiatatürkçü kurgu ,Atatürkçü birinin geçen son 30 yıllık süreçte ülkedeki değişimi görmeyip, halen Atatürk'ün fikirlerini güncellemeden 70 yıl öncesinin fikirlerini savunmasıyla aynı şey bence.İki taraf için de Atatürk tartışması cidden bayatladı.Lütfen buradaki gündem bunlar olmasın.Çok sıkıcı oluyor.
  • ayyıldız

    29 Mart 2018 14:19
    12 59
    yavuzdan sonra atatürkmü vardı osmanlı duraklama ve gerileme dönemibe girdi,atatürk olmasaydı fetö benzerleri makbul ve muteber olurdu.taa o zaman imgiliz sömürgesini abd mandasını isteyenler vardı.atatürkün etrafında yakın çalışma ve sdilah arkadaşları vardı karım kaeabekir gibi diger vatansever o dönem osmanlı askeri olanlar aynen mustafa kemal gibi onlardamı sizin ima ettiginiz gibiydilerde karşı çıkmayıp birlikye kırtuluş istiklal istikbal mücadelesi verdiler
  • ayhan dek

    20 Mart 2018 21:36
    123 17
    Allah razı olsun hocam mkamal adlı zalimin bu millete yaptıkları ancak bu kadar güzel anlatılabilir.
  • Abdulmuksit

    20 Mart 2018 21:17
    75 7
    Cok guzel bir anlatim.durumun vahametini musluman milletimiz anlarsa boyle anlar.ellerinize saglik
  • Halil

    16 Şubat 2018 18:44
    28 3
    atatürk olmadan evvel binlerce sene biz yoktuk. Zira atatürk yoktu. Sonra atatürk oldu. Demekki biz olmasakta atatürk yine de olacakmış.
  • Halil

    16 Şubat 2018 18:43
    18 2
    atatürk olmadan evvel binlerce sene biz yoktuk. Zira atatürk yoktu. Sonra atatürk oldu. Demekki biz olmasakta atatürk yine de olacakmış.
  • Solak

    04 Şubat 2018 22:44
    18 180
    Atatürk modern cumhuriyeti kurdu çatlayın yobazlar
  • Osmanlı Torunu

    27 Ocak 2018 10:46
    76 13
    ℂ☪ℂ Ne Mutlu Osmanlı Torunuyum Diyene! ℂ☪ℂ
  • Mustafa

    26 Ocak 2018 17:18
    46 1
    Mankurt olmak böyle bir şey.. Sizi uyaranı öldürmek istersiniz. Mankurt operasyonunun başındaki adam da milli kahraman olur. Azıcık kafanızı kaldırın da son yüzyıldaki makas değişimini görün, bizi ne adına nereye götürmüşler. Şu an kime benziyoruz?!
  • faruk

    24 Ocak 2018 11:13
    13 50
    Sena Bey sizi tebrik ederim.Emin olun vatandaşlarımızın çoğu bu şekilde Atatürkçü yetişiyor.Atatürke olan hayranlığımız bu şekilde devam edecektir.
  • 7mehti susuz

    21 Ocak 2018 14:54
    13 113
    Sayin enayi demirci yazar olmak bugun icin size sorumsuzluk yapma hakki vermez. Ayrica o donemde de unutmayin feto gibi hatta senin gibi bir suru it vardi.
  • Mustafa ceylan

    06 Aralık 2017 18:10
    14 81
    Atatürk olmasaydı siz tüm bunları yapan Fransız,İngiliz,Yunan,İtalyan ve Amerikalılara kosenizden böyle sallayamazdiniz. Atladığınız küçük bir detayı hatırlatmak isterim.
  • tarik

    27 Kasım 2017 18:25
    19 46
    vicarius atatürk seni ingiliz uşağı yunan ... olmaktan kurtaramamış
  • TARIK

    27 Kasım 2017 18:20
    82 9
    senai demirci büyük iş başardın. büyük cesaret. Allah razı olsun.
  • oktay tataroglu

    20 Kasım 2017 11:26
    20 1
    BİRDE İYİ YÖNDEN BAKMAK LAZIM MUSTAFA KEMAL YA 90 YIL YAŞASAYDI TAM KAYMAKLI KADAYIF OLURDU O ZAMAN.
  • Ahdi atik

    18 Kasım 2017 20:03
    12 18
    Ben de çok sıkı bir Atatürkçü olarak Senai beyi tebrik ediyorum.Atatürk gibi bir liderimiz vardı da Allahtan, bu ülkede 90 yıldır huzur içinde yaşıyoruz.Yüzyıllık Cumhuriyet tarihimiz ancak bu kadar veciz ifade edilebilirdi...
  • ömer yapış

    22 Haziran 2017 14:12
    70 6
    bu millet mustafa kemalin arkasından payitahtı ve halifeyi kurtarmak için gitti, sonra ne oldu ,cumhuriyetin ilanından önce mustafa kemal muhalif milletvekilerin istinaden bu gece bazı kafalar sallanacaktır demişti,sonra cumhuriyetin mecliste oylanacağı gün muhalif milletvekilleri meclise gelmesin diye evlerinin kapısına jandarma dikildi milletvekillerinin meclise gitmesi önlendi .inamayan araştırsın
  • tarık

    22 Ocak 2017 22:24
    33 7
    halis türkmen : al bir kahpe çocuğu daha demiş. senai demirci bir tanesini açıklamış . ikincisini sen açıklamışsın."halis türkmen : al bir kahpe çocuğu daha" adını böyle cümlelerin önüne yazma halis türkmen
  • halis turkmen

    06 Ocak 2017 02:40
    8 57
    al bir kahpe cocugu daha
  • Asikız

    18 Aralık 2016 05:37
    11 74
    Tarihten haberi olmayan kendini yazar sanan bir zatin belgesiz sacmalikları belgesiz Atatürk birçok medrese açmış bugünleri yıllar önceden tahmin edip dindar geçinen dinsizler tarafından dinin somurulmemesi için yıllar önce önlemini almıştır yaptırdığı camiler ve medreseler tarihlerine kadar tarih arşivlerin de vardır. Maalesef dini kullanan ama aslında dinsizlerin yoneticiliginde yönetilnce dini kullanan yazar kırıntılarıda tureyebiliyor
  • Vicarius

    11 Kasım 2016 11:55
    17 83
    Atatürk Olmasaydı Baban İngiliz Sende İngiliz Uşağı Olurdun..! Yukarıda Yazdığım Cümle Sana Değil Senin Gibi Düşünen Dengesiz Cahillere. Sen Saten Sözde Büyük Britanya' nın Küçük Uşağısın..!
  • X

    11 Kasım 2016 02:03
    14 58
    Gerçekten bu kadar salak bir millet olduk mu ya ben çok büyük Atatürk çüyüm diyip çok güzel yazı olmuş yüreğine sağlık diyip teşekkür edenler gerizekalı ahmaklar var ya Yazıklar olsun
  • ozan

    10 Kasım 2016 09:26
    16 64
    Ehli islamı ehli salibe çiğnetmeyen kaid-i azam (büyük komutan) mustafa kemal allah rahmet eylesin. muhammet ali cinnah (pakistan devleti kurucusu)
  • Mahmut

    10 Kasım 2016 08:06
    36 10
    Tamamına katılıyorum Atatürk olmasaydı eğer adımız yorgo olurdu atatürk oldu da 90 yıl gecikti sadece yorgoluk ismen değil ama davranış kılık kıyafet yaşam tarzı olarak tabi
  • BekirX

    23 Ekim 2016 15:19
    62 12
    Neyse ki Atatürk ve heykelleri varda rahat rahat dinsizliğin tadına varıyoruz...
  • sevgi

    19 Ocak 2016 09:16
    59 2
    YEMİN OLSUN Kİ herkes yaptığının hesabını iyi veya kötü verecek “Zâlim, yeryüzünde Allah’ın adâletidir. Allah onunla (başkalarından) intikâm alır. Sonra (döner), ondan da intikâmını alır.” (bk. Keşfu’l-Hafâ, 2/64) “Azîz ve celîl olan Allah şöyle buyurdu; 'Buğzettiklerimle buğzettiklerimden intikâm alırım. Sonra da döner, hepsini cehenneme döker, sürer, atarım.' ” (Mecmeu’z-Zevâid, 7/289)
  • Yusuf

    10 Kasım 2015 16:31
    114 18
    Güzel bir yazı ağzınıza sağlık.Duygularımıza tercüman olmuşsunuz.
  • Hakan BAYRAK

    06 Kasım 2015 22:04
    36 340
    İroni boyutu had safhada gerçekleştirilmiş bu bakış acısı ile ulu önder ATATÜRK`e laf soktuğunun farkında olmadan mı tebrik etmeler ve bundan ziyade ATATÜRK´ü öven yorumlar ile birlikte senai demirciyi kutlamalar gerceklestirdiniz? Çelişkili değil mi sizce de? Düpedüz ironi ile laf sokmuş ATATÜRKe ve siz bunu anlamayacak kadar ilerizekalimisiniz acaba? Atatürk’ün gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplara inceden laf sokma girişimi bunlar. Dikkatlice dinleyin sonra bana hak vereceksiniz. Bide benim açımdan söyle bir karşılık vereyim. ATATÜRK olmasaydı Ata Demirer’in Osmanlı Cumhuriyeti adli filmdeki trajikomik durum meydana gelmiş olurdu. ATATÜRK olmasaydı bugün yasadığımız coğrafyada TÜRK ırki denen bir şey olmazdı. ATATÜRK olmasaydı Yıkılan Osmanlı İmparatorluğundan geriye bir tek iç Anadolu kalirdi (malum en verimsiz ve stratejik bakımdan en önemsiz – bizim için önemli elbet ama batılı güçler için önemsiz- bölge geriye kalirdi. ATATÜRK olmasaydı farklı düşünenlere yasama hakki verilmezdi. ATATÜRK olmasaydı sanayi devrimini uyuklamış olan imparatorlukta müessir medeniyetler seviyesine ulaşma gibi bir ihtimal olmazdı. ATATÜRK olmasaydı sen olmazdın. ATATÜRK olmasaydı bugün gururla NE MUTLU BANA KI TÜRKÜM diyemezdik. Velhasıl ATATÜRK olmasaydı yan mistik… Yine Atatürk’ün yurt dışından kabul yeri ile getirdiği anayasal düzenlemeler sonucunda sende bir yazar olarak fikrini hürce ifade edemezdin. Düşünsene Osmanlı İmparatorluğu döneminin adalet yani bu boyuttaki, farklı seslere karsı adaletini. Ne olurdu sana? Ben deyim: Sabaha kalmaz kellen Istanbulun en kalabalık bölgesinde âleme ibret olsun diye dalgalandirilinirdi. Bu kadar nankörlük etmeyin ATAMIZA. Bizim ecdadımızın içerisinde Orta Asya´dan dan başlayıp birçok dönemlerden sonra, yenidünya düzenine ters düsen imparatorluğun sonunda TÜRKIYE Cumhuriyeti yatmaktadır. ATATÜRK de en az Osman Gazi gibi ecdadımızdır ve saygı ile yâd edilmeyi hak ediyor. Zaten bazı muhafazakâr kesimden olup da Atatürk’ü sevmeyenleri anlamıyorum. Harbiden onların zekâsından şüpheleniyorum. Arapların, unutmayalım bizi sırtımızdan ilk arablar vurmuştu ve ondan dolayi onlara güvenmem! Din kardeşimdir o ayrı ama onlar ile müttefiklik kurarken ipler Türklerin elinde olmalı. Herneyse semai demirci beyefendi de muhafazakâr bir şahsiyet ve dini görüşlerini seviyorum kendisinin ama mevzu ATATÜRK olunca gerisi ayni vatan da olduğu gibi teferruattır. ATATÜRK sizlere ne yapmış? Bir ülke kurmuş ve dönemin konjonktürü gereği yıkılan imparatorluğun yani geçmişinin unutulmazı için bir dizi ilke ve inkılaplarda bulunmuştur ve bunun gereği de bazı gelenek görenekleri yeniden dizayn etmekti. Hataları oldu elbet ama sahte hocalar kimden dolay yok oldu? Halkı din ile kandıranları kim yok etti? Diyaneti kim kurdu? Ilık Kuran tercümesini elmalı hoca efendiye kim yaptırti ( bu arada en iyi kuran tefsiridir) imam hatipleri kim kurdu? Daha doğrusu altyapısını kim hazırlattı? Bir tek hatası oldu o da ezani TÜRKCE okutmasiydi. Dua arabca yapılır pardon namazı arabaca kilarsin, duanı TÜRKCE yaparsın. Burada bir hata meydana geldi. Ondan sonraki bazı sözde Kemalistler onu yanlış anladılar ve bundan ötürü bazı dini gelenekleri farklı yorumlayıp, yok etmeye giriştiler. Bundan ATATÜRK sorumlu tutulamaz. Ne demişler? Akil yasta değil bastadır, bu da bir Kemalist olarak benden cevap mahiyetinde olsun!
  • Gargat Yavuz

    26 Eylül 2015 16:58
    82 15
    Merak ediyorum Osmanlı Olmasaydı Yada İslam Tercihiyle Bir Osmanlı Olmasaydı Atatürk ne olurdu yada ne olurdu.
  • BeKÇi_MuRTaZa

    18 Haziran 2015 17:53
    25 49
    Sayın Demirci Lütfen yaratıcı olun biraz bu yazıyı 1-2 yıl önce Engin ARDIÇ üstad yazmıştı zaten.Girin twetter sayfasına orada da görürsünüz.Lütfen alıntılamayın kendiniz olun net olun hatta Hilal TV deki M.İslamoğlu ile olan sohbetleriniz için önce halktan af dileyin.Sizi TRT de sahur programı yaptıran zihniyetide sorgulama lazım ya neyse.Okumayan cahil insanlarda sizi tebrik etmiş ya pes doğrusu Bilgi çağında CAHİL insanlar topluluğu Rabbim TENAKUZ u ne güzel yaratmış Vesselam.
  • ahmet bey

    21 Mayıs 2015 15:27
    16 91
    gerçekten harika olmuş sizi tebrik ediyorum. ben de atatürk ve türk milleti aşıgıyım..herkezi atatürk ve türk bayraklı kravat kullanmaya davet ediyorum. http://www.birdunyakravat.com/kravatlar/ataturk-ve-turk-bayrakli/4/
  • müge

    20 Mayıs 2015 10:25
    77 19
    ağzınıza yüreğinize sağlık senai demirci,rabbim ömrünüze bereket katsın.
  • zirve

    23 Nisan 2015 15:29
    86 19
    MUHTEŞEM İFADELER...
  • Erol58

    21 Mart 2015 16:11
    130 13
    Valla adam daha ne desin kurt kuzu postuyla kanımızı emmiş gösteriyor ama Allah ümmeti Muhammede şuur versin hakkı anlamayı herkese nasip etsin teşekkürle Senai hoca
  • varaka

    11 Ocak 2015 18:34
    109 14
    allah razı olsun süpersin
  • Ceyhan

    05 Ocak 2015 18:47
    45 171
    öncelikle toplumumuzun anlayamadı nokta şurası. Osmanlı Evet yüzlerce yıl dünyaya hükmetti. Ama son zamanlarında osmanlının içerisinde tıpkı bu gün ülkemizde olduğu gibi fitne fesat tohumları ekilmişti. Haksızlıklar, beyler, saltanatlar bölük bölük sarmıştı ve tabi rüşvet. Bu Adaletsizliğin olduğu bir toplumun yıkılması normaldir. Bu savaşları ise Halk yaptı ama anlaşmaları yine beyler, saltanat sahipleri, ağalar paşalar ve rüşvetciler yaptı yada yapmak zorunda bırakıldı...yahudilerin Abdülhamit Han'a gelipte kudusü bize verin medyayı ve ermeni ayaklanmalarını susturalım demesinden zaten sorumluların kimler olduğu açıkça ortada. Benim düşüncem Savaş sonrası okuma yazma bilmeyen bir nesil zaten vardı. Ülkedeki tüm Müslüman Türk Erkekleri savaşa gitti. Kalanlar Ermeniler ve yahudilerdi. Atatürkün bir kıssa sı ile tamamlamak istiyorum. mustafa kemal, mersin gezisindeyken şehirde gördüğü büyük binaları sormuş. - bu köşk kimin? - kirkor'un - ya şu koca bina kimin? -yargo'nun - ya şu? - solomon'un atatürk sinirlenerek sormuş. ' onlar bu binaları yaparken siz neredeydiniz !? ' toplananların arasında bir köylünün sesi duyulur; - biz yemende tuna boylarında balkanlarda arnavutluk dağları'nda, kafkas'larda, çanakkale'de savaşıyorduk paşa'm ! atatürk bu hatırasını anlatırken 'hayatta cevap veremediğim yegane insan bu aksakallı ihtiyar olmuştur.' demiştir. Yani tarihimizi yazanlar düşmanların ta kendileridir. Dikkatli olmak lazım... Yani bu gün tayyip erdoğan hakkında yazılan yazılar 100 yıl sonra yine buralarda olacak. 100 Yıl sonra yine bir grup çıkıp tayyip erdoğan ateistti/ siyonistti diyecek. Bu gün Atatürk e yapıldığı gibi (bence)... Atatürk Hakkında onlarca kıssa var şahitleri tarafından ve kendi el yazısıyla anlatılmış... Böyle bir insanın Türk/Müslüman düşmanı olacağına inanamıyorum ben tüm mesele bu işte... Unutmayalım o günlerde internet yoktu. Atatürkün herşeyden haberi olduğu, herşeyi atatürkün emrettiği yanılgısı tıpkı yalan olduğunu söylediğini tarih gibi yalansa... Ülkemizi işgal etmiş konumda olan Rumu ermenisi italyanı, iti köpeği defalarca itiraf ettiler ülkemizde Müslümanlara yapılan zulümü. Yok efendim hocaları idam ettiler. Eee sizde bu gün Fethullah hocayı idam ettirmeye çalışıyorsunuz, gülen cemaati var nur cemaati var daha bi sürü cemaat var. Her biri gülen gibi yapsa ne olacak bu ülkenin hali. 100 yıl önce ne yaşanıyorsa bugün de aynısı yaşanıyor... Tek fark çok daha hızlı yayılıyor... YAHU SORUYORUM SİZE TAMAM OLABİLİR BELKİ AMA YA ATATÜRK SİYONİST/DİNSİZ / İMANSIZ DEĞİLSE. YA MÜSLÜMAN OLARAK GİTTİYSE AHİRETE HESABINI NASIL VERECEKSİNİZ. SİZİN AMACINIZ ÜLKEYİ BİRLEŞTİRMEK Mİ YOKSA BÖLMEKMİ... NEDEN SÜREKLİ MİLLETİ GEÇMİŞE TAKILI TUTMAYA ÇALIŞIYORSUNUZ. BIRAKIN ARTIK BU İDDİLARLA KONUŞMAYI ÇIKARIN TÜM EVRAKLARI BELGELERİ ORTAYA MİLLET KENDİ TARİHİNİ KENDİSİ YORUMLASIN... SİZ Mİ ÇOK AKILLISINIZ MİLLETMİ ÇOK APTAL... İMANIN KİMDE OLDUĞUNU ALLAH BİLİR... SİZ KENDİ DİNİNİZİ SORGULAYIN ÖNCE... 4X4 MÜSLÜMANLARMISINIZ?
  • osmanli

    28 Kasım 2014 12:44
    152 12
    620 yildir rumunun bizansinin romanin rusun savasla dize getiremedigi osmanliyi ve halifeligi bir cirpida yok sayip hatta yok eden kimdir? bakin kim oldugunu soylemiyorum..bunu kisinin kendisi arastitirp okuyup bulmasi lazim..bu durum degisik kesimlerde rahatsizlik,baska bir kesimde ise gerceklerle yuzlesmanin vermis oldugu endiseleri portlattigindan bu konuyla ilgili gercek tarih halktan kacirilmaktadir...neden gercek tarih diyorum..simdiki bize anlatilan tarihimiz yalanmiydi..EVET BUYUK YALANLARDI..NASILMI ? acikliyorum.. osmanli haricinde buyuk devrimlere ugramis imparatorluklarda da oldugu gibi ..gelen goturdukleri .rejimin birakin fertlerini,dilini.dinini,hatta onceki mevcut rejime bagli tarihide silerek kendi rejimlerini harekete gecirirler.. zaten boyle yapmasalar devrim devrimcilikten cikar muaffak olamaz..omru kisadir.. neden dili degistirilir..dilin degistirilmesindeki en buyuk sebeb sudur..mevcut dil devam ettigi surece tarihin gizlenmesi ve gelecek Adina o tarihten faydalanilmasi engellenmesi amaclanmaktadir..bugun bakin osmanli tarihi orjinali arpca ve osmanlica dilinde yazilmistir.turkce tercumeleri istisnadir.. neden dini degistirilir...genelde koklu olarak din degistirilme imkansizdir. ama oynanabildigi kadar gercek dokusunda zedeleme yapilir.uydurma mezhepler katilir veya diyanet kurulur..bunun sebebide ..dinin orjinal takibide kisinin gercek kimligine ulasmasi endisesindendir.. ekstra kanun ve inklaplar yapilir..bundada amac sudur. kendi hiyerarsisini mevcut halka empoze etmek icin sacma sapanda olsa kanunlar koyarlar..bundan sonar biz variz bizim dedigimiz olur demeye getirirler..yoksa sapka neyine lazimdi bu milletin? aslinda yazilacak cok sey var ama. kisa yazacagim..devrim gecirmis butun ulklerin belirli nesillerinde anket yapin .hemen hemen hepsinin gonlunde eski yonetildikleri rejimler yatar..bunun sebebi ise yeni rejimin dikta baskilarinin vermis oldugu duygu patlamasindan kaynaklanmaktadir. isin bir ilginc tarafida .devrimler sonucu bir model lider belirlenip..o ulkeye o lider ilehi bir varlik gibi halka empoze edilir.zorlada olsa.heykelleri yapilir.paralara resimleri basilar.vecizeleri yayinlanir hadis gibi.bu bizim ulkeye has bir sey degildir. bu liderler millli bayram adinda kendi yaptiklari bazi icraatlarini percinlemek icin gunleri ozellestirir ve kutlamalar yaptirilir..bir nevi halk kulturel asimilasyonlardan gecer soklanir..karsi cikan zaten ayakta duramaz..devrim icin ekonomik finans olusturlmus hazirdir zaten..bu isede dunya merkezli bir grup yardimci olur.yahidi baronlari.. devrim ve devrimciligin tarihine bakin..nerde bir devrim yapilmissa..bu baronlarin karsisinda olan imparatorluklar yikilip yerine bunlarin istedigi liderler getirilmistir.. 2.dunya savasinda 2 milyon yahudiyi olduren hitler bile bunlara hizmet icin yapmistir bu katliami.. simdi yukarda ki harika yaziya gelecek olursak.. ben derimki...ben kendim onceki beni bilmeden..simdiki benin ne durumda oldugunu bilemem?.. onceki beni bilmem icinde bana gercek tarihim lazimdir..devrimden onceki tarihim.. cok kritik bir soru..yorumculara baktim kimse delikanli gibi cevap vermemis.. ataturk olmasaydi ne olurdu..?> sorusuna.. ben goturdukleriyle, getirdiklerine bakarim..... onceki beni bilmeme dahi musade etmeyen benim tarihimi bir cirpida silen insana o olmasaydi simdi ne olurduk onure edici bu vasfi soruyu bile sordurmazdim.. bana osmanli tarihimi gercekleriyle , cumhuriyet tarihini de gercekleriyle onume serin..bu soru otomatikmen cevabinada kavusacaktir zaten... bu soruyu direk halka sormak buyuk bir yanlislik zaten...ben olsam bu toruyu..tozlu raflarda bulunan ..gercek osmanli tarihine ve milletten bir sir gibi kacirilan saklanan cumhuriyet tarine sorardim....o zaman butun ise lerin cevabini tarih bize soylerdi..saygilarimla
  • Aziz Atatürk bu millet yaptıklarınızı asla unutmayacak!!!

    19 Kasım 2014 15:02
    135 24
    Herkes kafasına göre yorum yapmış bakalım tarih ne diyor!! Öncelikle Osmanlıca 500 harften değil 30 harften oluşur. Günümüzde öğrenmek isteyenler için ek olarak 'g' harfi eklenerek 31 olmuştur. Ve dünyanın en zengin dilidir. Ondan sonra Japon Dili gelir. Latin alfabesiyle okur yazarlık oranımız bi hayli yükseldi! O yüzden Fatih Sultan Mehmet gibi çağ açıp çağ kapatıyor yirmilik delikanlilarimiz!!! Felsefe denilince akla Almanlar gelir, roman denilince akla Fransa gelir, Edebiyat denilince de okuma yazma bilmeyen Osmanlı(!) gelir. Ayrıca Antep kuşatmasında da bizde 1200 silahlı ve 1400 silahsız savaşçı vardı. Karşımızda ise 20 000 Fransız, 15 000 Ermeni askeri, 6 uçak 4 tank 1400 hayvan vardı. Bizde 6 makineli tüfek 3 tanecik dağ topu vardı. Durum ortada... Halifenin gayrimüslimlere toprak sattığı iddia edilmiş. Abdulhamit han ki Filistin ondan istendiğinde - ikinci bir adım atılmasın. Ben bir karış dahi olsa toprak satmam. Zira bu vatan bana değil milletime aittir.- demiştir. 620 yıl Osmanlıyı ayakta tutan kaleler tekke ve zaviyelerdir. Hristiyanlarda olduğu gibi devlet işleri din büyüğüne sorulmadan yürürlüğe girmezdi. Malesef şimdi Hristiyanlar kadar olamıyoruz. Hristiyanların başlarında papaları, Yahudilerin hahamları var. Müslümanların başında bir Halifeleri bile yok!!! Başka söze de gerek yok... Bu arada biz başka bi dünyada yaşıyoruz (!!!)
  • hasan kuzu

    15 Kasım 2014 12:56
    92 11
    Allah inancı ve merhameti olan.''gökten indiği sanılan kitaplar''diyen birini Allah a ve kitaba nasıl yaklaştırıyor.hz Adem ve hz Havva olmasaydı siz olamazdınız.:)kazım karabekir in hatıralarını bir okuyun oda sizde bizde olmazdık!.ne demek istediğini anlamıyor musun mutezili diyorsun..ya bi gidin..helal olsun senai demirci.
  • Bülent Kurt

    11 Kasım 2014 22:22
    38 191
    Sana Sayın diye hitap etmek isterdim ama etmeyeceğim. Sen uzayda mı yetiştin. Anteplilere sordun mu sen Antep işgal edildiğinde neler olmuş? Sen şimdiki Türkçeden daha iyi mi okuyup yazacaktın Osmanlıcayı? 500 harften oluşan Osmanlıcayı kaç kişi okuyup yazabiliyordu? Senin Halifen değil miydi o gün şu güzelim memleketi Gavur dediğin haçlı topluluğuna satan? Seçilmiş ilk meclisi kuranlar kimdi? Halifeye karşı Atatürksüz mü kurulmuştu? Tekke ve zaviyeler devrin en önemli düşünce odaklarıydı öyle mi? Evet bir şeylerin odaklarıydı. Vatan derdiyle cepheden cepheye koşan mukaddes insanları arkalarından vuran şerefsizlerin birleşme odaklarıydı onlar. Sen şimdi kafana göre burada Atatürkü bir taraflara soktun çıkardın öyle mi? Fransa'nın , İtalya'nın , İngiliz'in , Amerika'nın , Rusya'nın yapacaklarının daha beterini Atatürk yaptı dedin aklınca. Hitlerle aynı kefeye koyup soykırım yaptığını söyledin öyle mi? Senin gibilerden o zamanlar da çok vardı aslanım. Seni okutan bu devlete yazıklar olsun. Senin ve senin gibilerin ortalıkta adam diye gezmesine izin verenlere yazıklar olsun. Seni ve sizleri Alalh islah etsin.
  • ÖZGÜR GÜ

    11 Kasım 2014 04:48
    22 82
    AMAN DİKKAT!!!: BU YAZIDA ATATÜRK OLMASAYDI BU ZULÜMLER EH-İ İMANIN BAŞINA GELMEZDİ DENİLİP O OLMASAYDI BUNLAR OLMAYACAKTI ANLAMINDA MU'TEZİLİ BİR GÖRÜŞ...İFADE EDİLMİŞ.. onun tüfek atmamasını farzetsen, o vakit kaderin adem-i taallukunu farzediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin? YANİ: [Kader, sebeble müsebbebe bir taalluku var. Yani, şu müsebbeb, şu sebeble vukua gelecek. Öyle ise denilmesin ki: "Madem filan adamın ölmesi, filan vakitte mukadderdir. Cüz'-i ihtiyarıyla tüfek atan adamın ne kabahati var, atmasaydı yine ölecekti?...Çünki kader, onun ölmesini onun tüfeğiyle tayin etmiştir. Eğer onun tüfek atmamasını farzetsen, o vakit kaderin adem-i taallukunu farzediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin? Ya Cebrî gibi sebebe ayrı, müsebbebe ayrı birer kader tasavvur etsen veyahut Mu'tezile gibi kaderi inkâr etsen, Ehl-i Sünnet ve Cemaati bırakıp fırka-i dâlleye girersin. Öyle ise, biz ehl-i hak deriz ki: "Tüfek atmasaydı, ölmesi bizce meçhul." Cebrî der: "Atmasaydı yine ölecekti." Mu'tezile der: "Atmasaydı ölmeyecekti."] Sözler ( 467 )
  • sizi gidi sizi paralelciler sizi

    02 Kasım 2014 09:38
    46 176
    Allah inancı ve kalbinde birazcık merhamet olan bu sözleri sarf ederken insan olamaz o yüzden başka cümle kurmayacağım çünkü değmez.
  • AHMET

    31 Ekim 2014 10:49
    57 236
    Mustafa kemal olmasaydı:Siz bu yazıyı kaleme almış olur muydunuz? Mustafa kemal olmasaydı: Her şey güllük gülistanlıkmı olacaktı Allahu tala olmasını istemeseydi olmazdı. Olmasını istediği için oldu. Onca insan saf mıydı ki başa getirdi. Bırakın bu işleri annemin de sakalı olsaydı dayım olurdu. Bu yazıyı bir başkası yazsa anlarım hiç yakışmadı üstad.
  • merve

    30 Ekim 2014 11:05
    61 234
    Kuzum cehaletiniz lens mi? Her kelimenizden buram buram cehalet kokuyor çünkü. Tabi Osmanlıda insanlar fazla! okur yazardı. Tüm halk o sefaletin içinde savaşlardan değil de kitap okumaktan harap olmuştu. Geçmişiyle bağını son dönemin padişahları yapamamış halk nasıl yapsın? Bu arada padişah ve sarayı bas bas paraları leylaya bi daha mı gelicez dünyaya yaparken. Siz de geçmişinizle hali hazırda Türkçe okuyabiliyor ve yazabiliyorken bağlantınızı kurun. Biraz okumanız gerek. Seçilme hakkı tanımazlardı diyor bak. Vallahi öyle diyor.Kadınlara seçilme hakkını "yaşama" hakkını bir çok devletten önce Atatürk vermemiş gibi.İnsanları padişahın, halifenin kulluğundan çıkarıp Allah'a sadece kul olma fırsatını vermemiş gibi. Ha bir de Kürtler,Ermeniler vs diyor. Şu an Atatürk sayesinde o mecliste Kürtler var. Ayrıca Turgut Özal'da vardı. Hangimiz saf Türk'üz? Hangimiz gerçek Tatar Ramazan'ız? Siz Atatürk olmasaydı diye diye Atatürk'ün milliyetçilik anlayışını geride bırakıp koşarak uzaklaşmışsınız. Atatürk olmasaydı, o pek sevgili Yunanlıların Osmanlı padişahlarının mezarlarını telef edeceklerini gerçekten camini ahıra dönüştüreceğini görürdün. Peki yol yapmak için camileri yıkan Menderes ve Erdoğan'ın yokluğunu düşündün mü? Pardon, bu makaleyi yazan kişiden çok büyük bir şey istemişim. Özür dilerim.
  • Tek kelimeyle bravo, tebrik ediyorum, çok güzel noktalara değinerek anlatmış ..

    29 Ekim 2014 19:43
    306 69
    Tek kelimeyle bravo, tebrik ediyorum çok güzel noktalara değinerek anlatmış ..
YAZARIN DİĞER MAKALELERİ Tümü
BU KATEGORİDEKİ DİĞER MAKALELER

Copyright © 2024 Sesli Makale - Tüm Hakları Saklıdır.

Rta Yazılım

; ;